Choď na obsah Choď na menu
 


Reklamný nosič

13. 12. 2011

Zvianocnieva sa. Najprv - to je už dááávno - obchodný reťazec vyložil na pulty hneď po

školských potrebách gule na stromček a iné vianočné rekvizity, ktoré sa tam nejakú chvíľu

miešali so sviečkami na cintorín. Potom sa pridali mobilní operátori, tí preskočili z akcie

"šťastné leto" rovno do akcie "nádherné Vianoce".

Existujú niektoré znaky, podľa ktorých by Vianoce u nás rozpoznali už aj mimozemšťania:

Dávky "dobroty" sa zvyšujú - aj keď osobne nechápem, prečo sa práve v dnešnej dobe patrí

ovenčiť sa ešte aj týmto, najmä týmto. Je to asi podobné, ako keď mediálna celebritka vydá

knihu o svojom živote, názoroch a receptoch, podľa ktorých varí. Kniha nikomu nezabezpečí

takú slávu ako mediálna známosť á la Paris Hilton, ale keď už niekto takou celebritkou je,

tak sa patrí mať aj knihu. Predpokladám, že na Slovensku sa čoskoro dožijeme toho, že

vybrané univerzity budú podobným osôbkam udeľovať čestné doktoráty za účesy, gélové

nechty, dobre vytvarované poprsia a podobne. Toľko odbočenie od témy.

Je veľa miest, kde môžu celebritky a celebritkovia prejaviť svoju nevýslovnú dobrotu, no ani

staroba, ani choroba sa nevyníma tak skvele ako deti v detských domovoch. Neodvrátime

zrak, nestrasie nás odporom, navyše, týmto deťom málokedy niekto poskytne právnu

ochranu, veď "nikomu nepatria", ktokoľvek si na nich môže predviesť svoju ľudskosť. Tento

rok sa nám v takomto žánri urodil plagát: "Vykúzlime čaro Vianoc v detských domovoch!"

 Moderátorka súkromnej televízie s nežnými krídelkami víly či anjela máva čarovnou

paličkou, na tvári jej tróni očarujúci úsmev, skrátka, rozprávka. Vy len pošlete esemesku, deti

si potom budú môcť zažiadať čokoľvek a budú šťastné, veď šťastie spočíva v tom, koľko vecí

 dostanú v detskom domove pod stromček.

Operátor sa nabalí, televízia si vylepší imidž, moderátorka sa stane ešte známejšou. No a

keďže sa prudko zvianocnieva, je isté, že detí sa ujmú aj ďalší: Predvedú ich na všelijakých

 koncertoch, dievčatká takmer donaha, veď aj sponzori sú len ľudia, nech si užijú. A

celebritka možno o pár rokov vydá knihu o tom, ako im pomáhala. Deti budú medzitým

 ktovie kde, niektorým z nich možno budú zasa iné celebritky podávať štedrovečernú 

kapustnicu v útulku pre bezdomovcov. (To boli časy, keď spievali a tancovali na koncertoch

a dostávali darčeky len preto, že sú domováci...)

Myslíte si, že v žiadnom prípade nie je možné, že sa niektoré z detí nedostane/nedostalo do

rodiny len preto, že ho potrebovali/potrebujú ako reklamný nosič pre svoju "dobrotu"? Že ani

náhodou? Hm.